Háttérben a budai Batthyány tér látképe szemből, a pesti Duna-partról. (Thaler Tamás fotója)

PÁLFERI

 

Sokmindent halogattam az utóbbi években — az egyik mulasztásom FERI ATYA volt.
Nagyra tartom őt: igen kedvelem s komoly hasznát veszem a témáinak, értékes gondolatainak; tetszik a modora, a stílusa is.
A Mária Rádióban számtalan előadását hallgattam-hallgatom, évek óta; meglátogatni is készülök a plébániáján, ugyancsak évek óta. Jártam már abban a kedves kis templomban (az atya nem volt ott), de akkor még nem tudtam, hogy az ottani plébános nem egyszerűen Pál Ferenc atya, hanem "a Pálferi".

Múlt hétvégén tartották a Könyvfesztivált a Millenárison, ahova én is elmentem.
A Teátrum műsorát nézegetve kitörő örömmel fedeztem fel, hogy kedd esténként mentálhigiénés előadások vannak s az előadó: Pál Feri atya!

/Megjegyzésben írja meg, aki tudja: hogyan kell mozgó személyt fényképezni?)

Elszégyelltem magam s végre elmentem élőben megismerni-meghallgatni őt.

Semmi meglepetés nem ért — teljesen olyan volt minden (az atya külsejét nem számítva, mert arról semmit sem tudtam), mint amit vártam a többéves rádiós tapasztalaim alapján. Sőt, még annál is kedvezőbb volt a benyomásom: egy óriási, zsúfolásig telt teremben 850 érdeklődő rendezetten, nyugodt várakozásban. A környezet puritán — a sötét drapériákkal keretezett, nagy színpadon egy kis dohányzóasztal, egyetlen fémvázas székkel. (A színpadon a kevésnél is kevesebb időt töltött az atya.)
Feri atya vékony, magas termetű, sötét hajú férfi, mélyen ülő, sötét szemekkel. (Amikor nevet,a szemei akkor is komolyak maradnak.) Az életrajzából tudható, hogy épp 45 éves.
Nagyon képzett-művelt és intelligens ember. Igen összeszedett, meggondolt és figyelmes, s minden pillanata érdemi. Szövege konkrét, tömör, világos. Stílusa szikár, pontos, a komoly, olykor komor, olykor kínos tartalmú szöveg keltette feszült hangulatot kedves viccelődéssel-humorizálással oldogatja.
Viselkedése természetes, egyszerű és laza (ebben valószínűleg a sportolói múltja segítségére van). Rendkívül közvetlen, barátságos, derűs, szelíd; kisugárzása bizalmat keltő és nagyon pozitív.
Saját életének eseteivel, saját tapasztalaival hitelesíti mondanivalóját. Állandóan mozog (minek szintén meg lehet az oka) — ezért van, hogy az összes fényképfelvételem sikerületlen.

Előadását — mely 75 percig tartott — pontosan kezdte s semennyi üresjárat sem volt benne.
Az április 19-i ismeretterjesztő-tanácsadó előadás megint (de nem csak) a párkapcsolatokról szólt, a kapcsolatok öt szakaszáról, öt állapotáról. Ennek tartalmáról nem írok — meghallgatható vagy szóról-szóra elolvasható az alábbi linken:

2011.04.19.

Ide egy régebben (a Mária Rádióban) hallott előadásából idézek, a beavatás (beavatódás, felnőtté válás) szellemi-tudati hatásait (következményeit) írom le:

Aki túlesett a beavatáson, az
— tudja, hogy az élet nehéz (és nem akarja ezt megváltoztatni);
— tudja, hogy meg fog halni (és így látja a veszteségeit is);
— tudja, hogy nem ő fontos;
— tudja, hogy nem ő irányit;
— tudja, hogy az élet nem róla szól.

Látni-e, hogy ezeket az igen tudományos esteket egy katolikus pap tartja? Igen. Legutóbbi estjének foglalata, a keresztény felfogás szellemében, ez volt:
Valakit nem szeretsz? — cselekedj érte!
Valaki nem rokonszenves? — legyél a javára!

Az est lezárásaképpen pedig elimádkoztuk a Miatyánkot.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése