Háttérben a budai Batthyány tér látképe szemből, a pesti Duna-partról. (Thaler Tamás fotója)

Hogyan szeressünk valakit, aki meg­bántott minket?

Hogyan tanulhatjuk meg szeretni azokat az embereket, akik megbántanak minket?

Ezen a világon nem mindenki kedves. De vajon elérsz azzal bármit is, ha valakiről úgy érzed, hogy nagyon rossz? Ha valaki valami ártalmas dolgot tett neked, az azonnali reakciód, hogy gyűlölöd őt. De ha gyűlölöd, azzal magadból veszítesz el valami nagyon édeset. Miért vesztenél el valami nagyon értékeset, ami a sajátod, csak azért, mert valakit a gyűlöleteddel akarsz megjavítani?

Tételezzük fel, hogy valaki valami undok dolgot tett veled. Mi történik, ha megbünteted és megütöd? Furdalni fog a lelkiismereted. Azt mondod: "Mit tettem? Ő rosszat tett, az igaz, de én most még rosszabbat tettem. Miben vagyok hát különb nála?"

Ebben a világban nagyon bölcsnek kell lennünk. Mondhatod, hogy ő nagyon rossz, és tenned kell valamit. De a gyűlölet nem a megfelelő hozzáállás. A leghatékonyabb fegyver a szeretet. Talán azt gondolod, hogy a szeretet nem elég erős fegyver, míg a gyűlölet olyan, mint egy éles kés. Nem. A szeretet hatalma végtelenül erősebb, mint a gyűlöleté, mert ha szeretsz valakit, isteni tulajdonságainak felszínre kell kerülniük.

Ez a szeretet fejleszthető?

Igen. Korán reggel, mikor felkelsz mondd csak ezt: "Ó Istenem, a teremtésedben csak jó tulajdonságokat akarok látni másokban! Ha rossz tulajdonságok vannak körülöttem, vagy ha bosszantanak az emberek, kérlek, add meg nekem a szükséges türelmet, hogy teljesen békés maradjak, hogy a Te szereteted lángoljon bennem. Hogy szeressem őket. És segíts, hogy legyőzzem a rosszat jóval. Amen"
"Rosszért rosszal senkinek ne fizessetek. Törekedjetek arra, ami jó minden ember szemében. Amennyire rajtatok áll, éljetek mindenkivel békességben.
Ne szolgáltassatok magatoknak igazságot, szeretteim, hanem hagyjatok teret az Isten haragjának, hiszen írva van: Enyém a bosszú, én majd megfizetek — mondja az Úr. Sőt, ha ellenséged éhezik, adj neki enni, ha szomjazik, adj neki inni. Ha ezt teszed, izzó parazsat raksz a fejére.
Ne engedd, hogy legyőzzön a rossz, inkább te győzd le a rosszat jóval."  (A rómaiaknak írt levél 12, 17-21)

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése